Waarom en voor wie
Dementie is niet alleen zwaar voor de persoon zelf maar ook voor de omgeving. Mantelzorgers, hulpverleners en familieleden zijn de ‘schaduwslachtoffers van de aandoening’. Wat als we deze mensen sterker kunnen verbinden met hun dierbaren?
Dementie is ruimer dan geheugenverlies, er is ook communicatie-verlies. Door reclametechnieken te ontrafelen kunnen we deze inzetten om beter door te dringen tot de mensen uit onze omgeving.
Deze lezing is bedoeld voor een breed publiek. Toch zullen mensen die te maken krijgen met dementie in hun omgeving, er nog extra inzichten uithalen.
Over Kasper Bormans
Kasper Bormans (°1987) doctoreert als ‘gewetenschapper’ aan de Leuven School for Mass Communication Research (KULeuven). Hij is auteur van het succesboek ‘Wat Alz?’ en bedenker van het verrassende Spel van de verbeelding. In zijn recente publicatie ‘Een nieuw geheugenpaleis’ vind je een unieke toegangscode tot zijn mobiele applicatie ‘MemoryHome’, die mensen met dementie en hun omgeving verbindt aan de hand van geheugenpaleizen.
Kasper Bormans is een jonge onderzoeker aan de KULeuven die verschillende onderzoeksdomeinen op een verrassende wijze combineert. Hij is een gewaardeerd keynote speaker op zeer uiteenlopende manifestaties in binnen- en buitenland.
Praktische informatie
Lezing op locatie naar keuze
Tijdshorizon: doorgaans 90 minuten (tenzij specifieke focus)
Vraag hier vrijblijvend een offerte aan